Ethereum dünyasında yaşanan çatlak yeni bir oluşumun da kapısını açtı. Ethereum Foundation’dan ayrılan önemli 5 geliştiricinin kurduğu Ethlabs kâr amacı gütmeyen bir Ar-Ge yapısı olarak faaliyet gösterecek.
Arkasında devler olacak
Ansgar Dietrichs, Barnabé Monnot, Caspar Schwarz-Schilling, Josh Rudolf, Julian Ma tarafından kurulan Ethlabs’in arkasında ise geçen seneden bu yana milyarlarca dolarlık Ether alımlarıyla bilinen şirketlerin başını çektiği bir grup olacak.
En büyük Ether hazine şirketleri Bitmine ve ve SharpLink ile beraber Consensys ve onun yönetim kurulu üyelerinden Joe Lubin, Anchorage Digital, Octant ve SNZ şu anki destekçiler arasında yer alıyor. Bu destekle birlikte Ethereum Foundation’ın yaşadığı mali sorunların Ethlabs için yaşanmaması hedefleniyor.
Sorunlar vardı
Bilindiği gibi Ethereum Foundation’da son dönemde çok ciddi sorunlar baş göstermişti. Üst düzey isimler ve araştırmacılar görevlerini bırakmış, organizasyon yapısı da değişmeye başlamıştı. Son olarak da, eş icra direktörlüğü ve yönetim kurulu üyeliği yapan Hsiao-Wei Wang görevi bırakmıştı.
“Artık hızlı olmamız isteniyor”
Konuyla ilgili konuşan Metamask’in arkasındaki Consensys’in kurucusu Joe Lubin, kurumların bağımsız olmasının önemine değindi:
“Ethereum Foundation merkezdia ama şimdi birden fazla bağımsız kurum olacak. Ethereum Foundation, Ethlabs derken Consensys, üniversiteler ve diğer kuruluşlar… Sayı artacak. Herkes Ethereum’un geliştirilmesi için çalışacak”
Lubin ayrıca ana hedefin işlemlerin hızlanması olduğunu çünkü kurumsal dünyanın yani bankaların ve fonların buna çok önem verdiğini söyledi.
Ana hedef kurumsal dünya…
Yapay zeka, tokenizasyon, sabit coin kullanımının artması kripto paralar gibi tek başına Ethereum ağını da yakından ilgilendiriyor. Ethlabs kurucularına göre bir noktada kurumsal talep ciddi şekilde artacak ve Ethereum ağı bu talebe hazır olmak zorunda…
Sharplink şirketi de konuyla ilgili bir açıklama yaptı ve “Ethlabs, ağın kurumsal talebi büyük ölçüde karşılamaya hazır olmasını sağlamak için kuruldu” ifadesini kullandı.
Vakıf ve Buterin de paylaştı
Ethlabs’in son duyurusunu Ethereum Foundation ile Vitalik Buterin’in de paylaşması dikkat çekti. Buterin sessiz kalıp sadece bazı retweet’ler yapmayı tercih ederken, vakıf tarafından ise “birlikte hareket etme” mesajı geldi:
“Ethereum’un potansiyelini artırmak, kapasitesini geliştirmek, ortak bir vizyon etrafında çalışan birçok kuruluşun da birlikte hareket edebilmesiyle olacaktır. Birçok bağımsız kuruluşun birlikte çalışması gelişimi hızlandıracaktır. Bugün duyurulan Ethlabs, Ethereum’un bir sonraki benimsenme dönemine odaklanan kâr amacı gütmeyen bir Ar-Ge laboratuvarıdır. Neler inşa edeceklerini ve Ethereum’un temel özelliklerini daha fazla insana ulaştırmalarını görmek için sabırsızlanıyoruz”