Kripto paralar konusunda Donald Trump ile birlikte çok daha pozitif bir tavır takınan SEC'den, merkeziyetsiz altyapı projelerine (DePIN) yönelik mücadahalede bulunulmayacağına dair açıklama geldi. Kurum, bu yönde faaliyet gösteren DoubleZero şirketinin 2Z token'ı için de yaptırımda bulunmama taahhüdü verdi.
Kripto ve DeFi dünyasının tecrübeli isimlerinden olan Andre Cronje, Flying Tulip adlı yeni projesiyle yeniden ismini duyurdu. Cronje'nin yeni projesi 200 milyon dolarlık yatırım aldı ve 1 milyar dolarlık token değerlemesine ulaştı. Proje, açık satış üzerinden fazladan 800 milyon dolar daha toplamayı hedefliyor.
Kripto paralarda geçtiğimiz hafta yaşanan düşüşler, fonları da olumsuz etkiledi. Bitcoin ve Ether fonları satışlarda başı çekerken, 2 altcoin ise çıkışlardan etkilenmedi ve yüklü sayılabilecek de alım gördü.
ABD Menkul Kıymetler ve Borsa Komisyonu (SEC) ekim ayında yoğun bir kripto ETF gündemine sahip olacak. Bu ay içerisinde 16 adet kripto ETF başvurusunun sonuçlandırılması bekleniyor.
Bitcoin yeni haftaya yükselişle başladı ve 112 bin doları aştı. Son haftalarda görülen düşüşlerin ardından gelen bu yükseliş ise "short" pozisyonların tasfiye olmasına neden oldu. Son 24 saatte toplamda 352 milyon dolarlık kısa pozisyon buharlaştı.
Donald Trump'ın mart ayında imzaladığı "kripto kararnamesi"nde ABD devlet kurumlarının elinde toplam ne kadar Bitcoin ve diğer kripto paraların olduğunun ortaya çıkarılması emri de vardı. Nisan ayında açıklanması emredilen bu bilgiler için sessizlik ise yaklaşık 172 gündür devam ediyor.
Son dönemin kripto dünyasına damga vuran projesi Hyperliquid'in erken yatırımcısı olan bir balina, elindeki HYPE token'ların bir bölümünü sattı ve yine vadeli işlemler DEX'i olan Aster'e aktardı. Son günlerde sert yükselen Aster'in kendi token'ı ise bugün yeni bir rekor kırdı.
Ünlü blogger ve kripto yatırımcısı Arthur Hayes, Güney Kore'de katıldığı panelde verdiği röportajda HYPE token satışlarına da değindi. Satış sebebi olarak kısa vadeli bazı riskleri öne süren Hayes, uzun vadede ise projenin geleceğine inancını koruduğunu belirtti ve "Ben portföy yönetiyorum. Yatırım yöneticisiyim, kukla değilim" dedi.
Ünlü yatırımcı Arthur Hayes, ABD Başkanı Donald Trump ve yönetiminin önümüzdeki dönemde trilyonlarca dolar "para basarak" doların değerini düşüreceğini ve ABD'yi dünya ticaretinde daha rekabetçi duruma getireceğini iddia etti. Hayes ayrıca, Bitcoin ve altcoin'ler ile altında yükselişler beklediğini de söyledi.
Kripto para fonlarında geçtiğimiz haftanın rakamları açıklandı. Bitcoin 1 milyar dolara, Ether de 800 milyon dolara yakın yatırımlar görürken, altcoin fonlarının da güçlü kalması gözlerden kaçmadı. Solana ve XRP yine altcoin fonlarında liderdi.