Ünlü yatırımcı Arthur Hayes, dünyada yaşanan gelişmeleri ve kripto piyasalarına olan etkilerini değerlendirdi. Hayes şu anda çok ciddi bir belirsizlik olduğunu, savaşın ne kadar süreceğinin tahmin edilemeyeceğini, bu nedenle de gerginliklerin hala fiyatlanmamış olabileceğini ifade etti. Ünlü analist ayrıca uzun vadede savaş devam ederse merkez...
Kripto fonları geçtiğimiz haftayı 619 milyon dolarlık net girişle tamamaldı. Girişlerin büyük bölümü haftanın ilk 3 günü 1.4 milyar dolarla gelirken, petrol krizinin baş göstermeye başlamasıyla birlikte gidişat tersine döndü. Altcoin fonlarında da olumlu hareketler olurken, tek kötü sürpriz ise XRP fonlarından geldi.
Donald Trump'ın 2024 yılında açıkladığı ve kripto dünyasında da özellikle geçen senenin başında ses getiren World Liberty Financial'da fiyatın dip yapması bir yana, yatırımcıların memnuniyetsizlikleri de gittikçe artıyor. Son olarak proje ekibinin getirdiği yeni teklif yatırımcıların tepkisini çekti.
İran savaşı enerji krizini tetiklemiş gözüküyor. Basra körfezinin ve Hürmüz boğazının kapalı kalmaya devam etmesi, petrol fiyatlarının yeni haftaya çok sert yükselişle başlamasına neden oldu. Brent petrol 115 doları geçti.
Bitcoin, yeniden 67 bin doların altına gerilerken altcoin'lerde daha derin değer kayıpları yaşandı. Bugün, 9 altcoin daha tarihlerinin en düşük seviyelerine geriledi.
Kripto kredi şirketi BlockFills, piyasadaki düşüşün etkisiyle 80 milyon dolarlık bilanço açığı verdi. Geçtiğimiz haftalarda para çekme işlemlerini askıya alan şirket, zararların ardından yeniden yapılandırma ve yeni sermaye arayışına girdi.
Kripto paralara yönelik vergi düzenlemesinde önemli bir gelişme yaşandı. AK Parti Genel Başkan Yardımcısı Ömer İleri, SPK'ya tabi platformlarda yapılan alım, satım ve transfer işlemlerinden yalnızca on binde 3 işlem vergisi alınacağını, kazançtan yüzde 10 kesinti uygulanmayacağını açıkladı. Peki SPK'ya tabi platformlar hangileri?
Bitcoin şubat ayı başından bu yana ilk kez 70 bin doların üzerine çıkarken, K33 analistleri ise en büyük kripto parayı elden çıkarmak için hiçbir sebep olmadığını düşünüyor. Şirket uzmanları son analizlerinde "Bitcoin, aşırı satış bölgesinin en derinlerinde yer alıyor. Satmak için hiçbir neden yok" dediler.