Kripto dünyasının bilinen piyasa yapıcı şirketlerinden Wintermute, son analizinde "Bitcoin'in tam bir ayı piyasası patern'i izlediğini" belirtti. Şirket, düşüşleri tetikleyen 3 sebep öne sürdü.
Kripto dünyasının yakından tanıdığı iki isim borsaların token listelemeleri konusunda karşı karşıya geldi. Benjamin Cowen'in eleştirisine, Binance kurucusu CZ katılmadığını söyledi.
Kripto para piyasalarında yaşanan düşüşler hem eski hem de yeni piyasa katılımcılarının şüphelerinin artmasına neden olurken, konuyla ilgili fikrini açıklayanlara Binance kurucusu Yi He de eklendi. He, piyasadaki "fazla FUD" azalmaya başladığında ortamın düzeleceğini belirtti.
Bitcoin'deki sert fiyat düşüşü madencileri de olumsuz etkiledi. 2021'deki Çin yasaklarından bu yana en sert zorluk düşüşü de bu fiyat hareketiyle birlikte geldi. Hash fiyatı da rekor derecede düşük seviyeye indi.
Chainlink kurucusu Sergey Nazarov, kripto sektörünün yaşadığı düşüşlerin, özellikle son 2022 piyasasından çok daha farklı olduğunu belirtti. Bu düşüş hareketinde büyük risk yönetimi hataları, kurumsal çöküşler veya sistemik krizler yaşanmadığını belirten Nazarov, "Fiyatlar düşse de altyapıda bozulma yok... Sistem çalışıyor" dedi.
Perşembe akşamı 60 bin dolara kadar düşen Bitcoin daha sonraki günlerde toparlasa da, düşüş hareketinin bitip bitmediği hala sorgulanıyor. Bitwise yöneticisi Matt Hougan ise düşüş sebebinin ETF çıkışları değil, eski ve ilk dönem balinaların satışları olduğunu iddia etti. Hougan ayrıca, "Satışlar panik değil, sadece pozisyon...
Son dönemde kripto işlem çiftlerinde ciddi bir temizliğe giden Binance borsası bugün yaptığı açıklamayla yarın da spot işlemlerde 20 çifti liste dışı bırakacağını duyurdu.
Strategy, geçtiğimiz haftayı da boş geçmedi. Şirket, Bitcoin'in 60 bin dolara düştüğü 2-8 Şubat haftasında 90 milyon dolarlık ödemeyle 1142 adet BTC alımı yaptı.
Küresel çaptaki varlık yönetim şirketlerinden Bernstein'da analistler, kripto piyasalarında şu anda görülen ayı döneminin en zayıf ve güçsüz düşüş periyodu olduğunu, ayrıca 2026 için 150 bin dolarlık fiyat beklentilerinin devam ettiğini belirttiler.
USAT adlı sabit coin'iyle geçtiğimiz günlerde ABD piyasasına resmen giriş yapan Tether şirketi, son aylardaki altın alımlarıyla da dikkat çekiyor. Şirket, son birkaç ayda 30 tondan fazla altın aldı ve genel rezervde Katar, BAE ve Yunanistan gibi ülkeleri de geride bıraktı.