Kripto araştırma ve yatırım yönetim firması Swissblock, Bitcoin ve kripto paralarda yaşanan son düşüşleri değerlendirdi. Şirket analistlerine göre son Bitcoin düşüşlerinin tek sebebi, büyük satışlar değil. Analistlere göre asıl problem; dolar endeksinin de (DXY) yeniden güçlenmeye başlaması…
“Ayı piyasası orada konfirme edildi”
Swissblock analistleri, Bitcoin’in ayı piyasasına girmesinin DXY’nin dip yapıp yükselişe geçtiği döneme denk geldiğini belirttiler. Konuyla ilgili aşağıdaki grafiği paylaşan analistler şu ifadeleri kullandılar:
“Bitcoin sadece kendi içindeki satış baskısıyla savaşmıyor, makro zorluklarla da savaşıyor. Grafikte de görüldüğü gibi DXY ne zaman dibe indi, o zaman ayı piyasası konfirme edildi. Her şey orada değişdi. Dolar düşüşü ilk etapta Bitcoin’e yarasa da bu bir rahatlama rallisiydi. Buradaki değişim, gidişatı da tamamen değiştirdi. DXY yeniden yükselmeye başladığında likidite azaldı, risk endeksi hemen yükseldi ve Bitcoin’in yapısı dağıldı. Nisan ve mayıs ayı sadece bir rahatlama dönemiydi. Doların güç kaybedip, Bitcoin’in rahatladığı bir zaman dilimiydi ama geçiciydi”
Analistler Bitcoin’de bir geri dönüş için mutlaka DXY’de bir zayıflama olması gerektiğini belirttiler ve “Olması gereken şey basit… Bitcoin’in sadece kendi içindeki satıcıları durdurması yetmez, aynı zamanda dolar endeksinin de güçlenme yolundaki gidişatını bırakması lazım” dediler.

Swissblock grafiğinde; kırmızı noktalı çizgide DXY dip yapıyor ve oradan yükselmeye başlıyor. Bitcoin de tam o bölgede düşüyor. İşte Swissblock analistleri, bu hareketin ayı piyasasının teyit edildiği yer olduğunu belirtiyor.